Kurczak duszony w sosie sojowym i pomidorach

Kurczak duszony w sosie sojowym i pomidorach

Głęboki smak sosu sojowego pomaga zrównoważyć słodkie pomidory w tym bardzo soczystym, bardzo łatwym i bardzo aromatycznym letnim duszeniu. To danie jest naprawdę jednogarnkowe od początku do końca, od marynowania przez całą drogę do gotowania i podawania. Marynata pełni tutaj podwójną rolę: Najpierw nasyca kurczaka smakiem sosu sojowego, ostrej musztardy, czosnku i tak, nawet odrobiny masła. Następnie, gdy kurczak piecze się w piekarniku, gotuje się w obfitym sosie, który aż prosi się o wchłonięcie go przez ryż lub grube kromki chleba tostowego.

Jeśli nie masz żaroodpornej prostej patelni lub holenderskiego piekarnika, możesz również przygotować tego kurczaka na blasze do pieczenia – wystarczy, że najpierw zamarynujesz kurczaka w dużej misce.

Wszystkie produkty przedstawione na stronie Bon Appétit są niezależnie wybierane przez naszych redaktorów. Jednakże, gdy kupisz coś poprzez poniższe linki detaliczne, otrzymamy prowizję partnerską.

Składniki

4 porcje

3

lb. kawałki kurczaka bez skóry, z kością (takie jak udka i podudzia)

4

ząbki czosnku, drobno starte

1

1″ kawałek imbiru, obrany, drobno starty

½

filiżanki sosu sojowego

2

łyżka Ostra musztarda chińska lub Colman’s Mustard

2

łyżka niesolonego masła, roztopionego, lekko schłodzonego

1

łyżka czerwonego octu winnego, białego octu winnego lub bez przypraw octu ryżowego

2

śliwki lub inne średnie pomidory, posiekane

1

pint pomidorów cherry lub Sun Gold

Cienko pokrojone szalotki i/lub liście kolendry z delikatnymi łodygami i ryż gotowany na parze lub tosty z grubych kromek chleba (do podania)

Przygotowanie

Krok 1

Odetnij nadmiar skóry i tłuszczu z 3 lb. skin-on, bone-in kurczaka kawałki (takie jak udka i podudzia) i umieścić w dużym piekarnikuproof prostego-sided patelni lub holenderskiego piekarnika.

Krok 2

Whisk 4 ząbki czosnku, drobno starte, jeden 1 „kawałek imbiru, obrany, drobno starte, ½ filiżanki sos sojowy, 2 Tbsp. Chińska ostra musztarda lub Colman’s Mustard, 2 łyżki niesolonego masła, roztopione, lekko schłodzone, i 1 łyżka czerwonego octu winnego, biały ocet winny, lub unseasoned ocet ryżowy w miarce lub małej misce, aby połączyć. Wlej marynatę na kawałki kurczaka i użyj rąk, aby wmieszać ją w każdy zakamarek, także pod skórą. Odwróć kawałki kurczaka skórą do dołu i pozostaw na 20 minut w temperaturze pokojowej.

Krok 3

Umieść stojak na środku piekarnika; rozgrzej go do 425°. Odwróć kawałki kurczaka skórą do góry i włóż 2 śliwki lub inne średnie pomidory, posiekane, i 1 pintę pomidorów cherry lub Sun Gold pomiędzy i pod kawałkami kurczaka, z kilkoma na wierzchu. Piecz kurczaka, aż skóra stanie się złotobrązowa, mięso będzie miękkie, a pomidory miękkie i soczyste, niektóre pękające, 40-45 minut.

Krok 4

Przenieś kurczaka i pomidory na półmisek i łyżką wylej trochę soków. Na wierzchu ułóż cienko pokrojone szalotki i/lub liście kolendry z delikatnymi łodygami . Podawaj z ryżem gotowanym na parze lub tostowanymi grubymi kromkami chleba.